News & Trends
View AllZrozumienie produktu, który sprzedajesz, jest niezbędnym elementem skutecznej strategii sprzedaży, jest także nieocenione dla konsumentów, którzy chcą dokonać świadomego wyboru,…
Kawa to twoja pasja? Marzysz, o otworzeniu swojej własnej kawiarni? Jeśli tak, to dobrze trafiłeś. W niniejszym tekście postaram się…
Branża kawowa ma na sumieniu wiele praktyk, których oddziaływanie na środowisko jest co najmniej wątpliwe. Po pierwsze, zużywamy ogromne ilości wody w procesie produkcji. Po drugie, jesteśmy odpowiedzialni za powstawanie śladu węglowego, czyli emisję gazów cieplarnianych, zarówno w procesach około produkcyjnych, jak i podczas transportu. Z okołozwrotnikowych farm ziarna muszą trafić do palarni, a następnie do kawiarni i sklepów.
Ekspres to dla wielu serce kawowego baru i najważniejsze urządzenie w całej kawiarni. Dzięki niemu możemy przygotowywać espresso i spieniać mleko, a tym samym po prostu prowadzić kawiarniany biznes. Wybór odpowiedniego urządzenia to niejednokrotnie decyzja na lata, dlatego warto rozważyć wszystkie czynniki, które mają na nią wpływ.
Paczkę 250 gramów kawy można kupić za kilkanaście lub nawet ponad sto złotych. Skąd bierze się tak duża rozpiętość cenowa i jakie czynniki kształtują finalną cenę kawy?
Choć może być to zaskakujące, to właśnie młynek, a nie ekspres ciśnieniowy jest najważniejszym sprzętem w każdej kawiarni. Od tego jak dobrze i szybko będzie mielił kawę zależy jakość każdego serwowanego przez nas espresso czy dripa. Co odróżnia dobry młynek od kiepskiego?
Inwestycja w pracowników to najlepsza inwestycja w Twój biznes – niezależnie od tego, w której części rynku HoReCa on funkcjonuje. Choć może to trącić banałem, przykłady z życia wzięte pokazują, że to właśnie podnoszenie kwalifikacji pracowników w największym stopniu wpływa na jakość produktów, obsługę klienta oraz wysokość sprzedaży.
Wiele razy zdarza się dostać w kawiarni speciality niedoparzoną kawę. Paczka od znanej palarni, EK43 na barze i barista składający przysięgę: słodycz leśnych poziomek i posmak kakao. A w filiżance pustka i trudny do zdefiniowania aromat. Nudny, generyczny, lekko kwaśny smak pozbawiony życia. Kawa speciality to produkt pod wieloma względami trudny i, na dobrą sprawę, skomplikowany niemal do granic absurdu. Jeden błąd na dowolnym etapie drogi, którą przechodzi, może powiedzieć tym wszystkim wyszukanym notom sensorycznym z Instagrama „papa!”.
„Nasz klient – nasz pan”, bo „płaci i wymaga” – to maksyma, którą zna każdy, kto zajmuje się sprzedażą, szczególnie…
Zrozumienie produktu, który sprzedajesz, jest niezbędnym elementem skutecznej strategii sprzedaży, jest także nieocenione dla konsumentów, którzy chcą dokonać świadomego wyboru,…
Kawa to twoja pasja? Marzysz, o otworzeniu swojej własnej kawiarni? Jeśli tak, to dobrze trafiłeś. W niniejszym tekście postaram się…