Jest rok 1926, Livorno na zachodzie Włoch. Bar Roma – kawiarnia znajdująca się przy centralnym placu miasta – tętni życiem. To miejsce, obok kilku innych, które zapisały się w historii miasta, jest na początku XX w. ważnym punktem spotkań kulturalnej śmietanki. Położone na wybrzeżu Toskanii miasto było jednym z pierwszych we Włoszech, do których sprowadzono kawę – kultura serwowania tego napoju sięga tu XVII w. Kawa serwowana w Barze Roma pochodzi ze sklepu braci Antonio i Luigi Meschini,

założyciele coffeedesk

Wystartowała druga w historii Coffeedesk kampania crowdinwestingowa. Podsumowanie pierwszej kampanii, nasze plany i prognozy są szczegółowo opisane na stronie emisji. W dużym skrócie – głównym celem, na który chcemy pozyskać finansowanie, jest rozwój omnichannel. W tym artykule chcemy wytłumaczyć Wam, co to właściwie jest i dlaczego wierzymy, że ten model biznesowy to przyszłość nie tylko Coffeedesk, ale całego sektora handlowego.

ekspres w kawiarni

W czasie obostrzeń dla branży gastronomicznej, najważniejszą wizytówką kawiarni była jakość serwowanej na wynos kawy. Skupianie się na dezynfekcji lokalu i zapewnienie bezpieczeństwa gościom stało się bezwzględnym priorytetem właścicieli kawiarni, knajp i restauracji. W okresie rozluźniania obostrzeń gastronomia musiała szybko przygotować się na nowe otwarcie i przeprowadzić wiosenne porządki za barem. Jak w takim razie zadbać o czystość lokalu sprawnie i skutecznie? Na co zwrócić uwagę, by mieć gwarancję, że przyrządzenie kawy będzie czystą przyjemnością? Odpowiedź znajdziecie w naszym artykule.

black friday

Black Friday to wywodzący się z amerykańskiej tradycji dzień wysokich wyprzedaży, wypadający w pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia. To data uznawana przez wielu za początek szaleństwa zakupów przed Bożym Narodzeniem. Choć w Polsce Czarny Piątek znany jest dopiero od kilku lat, to z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Dlaczego warto wziąć udział w listopadowym święcie wyprzedaży i zadbać o odpowiednią wielkość stocków? Przeczytasz w naszym artykule!

Branża kawowa ma na sumieniu wiele praktyk, których oddziaływanie na środowisko jest co najmniej wątpliwe. Po pierwsze, zużywamy ogromne ilości wody w procesie produkcji. Po drugie, jesteśmy odpowiedzialni za powstawanie śladu węglowego, czyli emisję gazów cieplarnianych, zarówno w procesach około produkcyjnych, jak i podczas transportu. Z okołozwrotnikowych farm ziarna muszą trafić do palarni, a następnie do kawiarni i sklepów.