Czym jest herbata najwyższej jakości?
Dobrej jakości herbatę można poznać na kilka sposobów. Po pierwsze, na oko: liście speciality nie powinny zawierać łodyg i niepożądanych części, które powodują zaburzenie smaku herbaty (chociaż istnieją też jakościowe herbaty z łodyg, ale o tym innym razem!). Podczas parzenia liście powinny powoli się rozwijać i dawać świeży i wyrazisty aromat. Jakość jest cechą, którą kierujemy się przy dokonywaniu wyborów podczas zakupu niemalże wszystkiego. Tak jak w przypadku kawy specialty, herbata najwyższej jakości szybko zyskuje nowych fanów. Jedną z marek, która nam jej dostarcza jest Teapigs.
Filozofia i powstanie marki Teapigs
Kto może stworzyć lepszą markę herbacianą niż entuzjaści herbaty? TeaPigs zostało stworzone przez Louise Cheadle i Nicka Kilby’ego. Ich cel był prosty – sprawić, by Wielka Brytania piła herbatę lepszej jakości. I udało się – w 2006 roku z powodzeniem wprowadzili na rynek brytyjski swoje produkty – tzw. „herbaciane świątynie”, czyli pojemne, biodegradowalne siatkowe torebki w kształcie piramidy, zawierające wysokiej jakości herbatę z całych liści. Właśnie DUŻE liście są rzeczą, którą marka się szczyci i o której mówi najgłośniej – całe liście herbaty, całe zioła, całe jagody, całe przyprawy, całe kwiaty, to ich znak rozpoznawczy. Najwyższej jakości składniki zapewniają głęboki i wyrazisty smak.
Marka w dużej mierze zawdzięcza swój sukces zmianom nawyków konsumpcyjnych i trendowi na picie lepszej jakości herbaty. Na popularność ma też na pewno wpływ imponująca różnorodność w asortymencie, która sprawia, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Klasyczna czarna, zielona, mięta z czekoladą, z chili, lukrecją, a nawet „popcorn tea”, a to tylko niektóre z propozycji!
Materiał gra rolę
TeaPigs zachwyca nie tylko herbatą, ale także jej opakowaniem. Zarówno torebki, jak i przymocowane do nich sznurki są wykonane ze skrobi kukurydzianej, czyli naturalnego węglowodanu. Etykieta na końcu sznurka jest papierowa, tusz na etykiecie jest pochodzenia roślinnego, a całość jest zgrzewana termicznie, a więc bez kleju! Kartonowe opakowania także nie ustępują w rozwiązaniach ekologicznych – sama tektura posiada certyfikat FSC, który daje pewność, że lasy, z których pochodzi drewno, są zarządzane w sposób zrównoważony. W środku każdego kartonu znajduje się przezroczysta torebka utrzymująca świeżość herbaty wykonana z odnawialnej pulpy drzewnej. Etyka marki nie kończy się tylko na świadomości ekologicznej, ale przejawia się także w charytatywnej działalności na rzecz społeczności, w których zaopatruje się w herbatę.
Obiecujący rozwój marki
Obecnie Teapigs jest wiodącą marką herbaty w Wielkiej Brytanii, dystrybuowaną w tysiącach sklepów spożywczych wysokiej jakości, kawiarniach, restauracjach, hotelach i dużych supermarketach. Firma z siedzibą w zachodnim Londynie prowadzi sprzedaż do ponad 40 krajów, w tym do USA, Kanady, Australii, Chin, Japonii, Rosji, Norwegii, Szwecji i Francji. W Polsce jest już obecna w wielu sklepach i kawiarniach specialty. Marzenie firmy o byciu tą numer 1 nie tylko w Wielkiej Brytanii staje się rzeczywistością.